Verksamhetsfoto/Verksamhetsfilm

En verksamhetsfilm berättar vem du är. Den förmedlar en känsla, visar upp viktiga

värden och lyfter fram det som gör ditt företag unikt. 

Verksamhetsfoto/verksamhetsfilm

En verksamhetsfilm berättar vem du är. Den förmedlar en känsla, visar upp viktiga värden och lyfter fram det som gör ditt företag unikt. I en film kan man framföra budskapet med en tonalitet och ett uttryck som överensstämmer med företaget. Rörliga bilder väcker intresse och engagemang och kan användas både internt och externt, alltså både för personal och kunder, i ett företag. I en verksamhetsfilm kan man kombinera rörlig bild med text, musik och berättarröster. Detta har många fördelar. Det blir enklare och roligare att förstå och att ta till sig budskapet. Det ger en personlig känsla, väcker förtroende och med filmen kan ett företag även nå ut till nya målgrupper. Användningsområdena för en verksamhetsfilm är många. Filmen kan användas som en första introduktion av företaget vid möten med nya potentiella kunder. Den är också ett verktyg för att kommunicera det som gör företaget unikt på webbplatser och i sociala medier, men även på konferenser och mässor.

FOTO & FILM – REFERENSER

4

FOTOGRAFERING - KJELL BERGSTRÖM BIL

Vi fotograferade Kjell Bergström Bil för att fylla upp deras bildbank. Dessa bilder används i kampanjer, sociala medier och för att piffa upp  hemsida. Vi tog även fram rörligt material som visar upp lokalen och verksamheten både från luften och marken. Detta material användes bland annat som en rörlig personlig header på deras nya hemsidan.

 

5

DRÖNARFOTO - KRONFÖNSTER

Kronfönster var i behov av att bygga upp sin bildbank. De behövde bilder till grafiskt material och kampanjer men även till deras hemsida. Från marken och luften fotograferade och filmade vi Kronfönsters skjutparti från en av deras populära kollektioner.

4

FOTOGRAFERING - KÖK 11

KÖK11 behövde nya bilder till hemsidan i samband med en julkampanj.  Vi passade på att även ta bilder från köket och restaurangen för att använda i framtida kampanjer, sociala medier och på hemsidan. 

5

PRODUKTFOTOGRAFERING - MOLINS GULD

Molins Guld i Kalmar har ett exklusivt utbud av vigsel och förlovningsringar som de behövde få fotograferade. Dessa fotograferades med rekvisita för att framhäva den rätta känslan och göra bilderna användbara på såväl skyltar, annonser, hemsida, kampanjer och Sociala Medier.

4

FOTOGRAFERING - VÄRENDS ENTREPRENAD

Värends Entreprenad ville visa upp sin verksamhet, kontor och referensprojekt med en film som ska användas på sociala medier och hemsida. Vi fyllde även på deras bildbank med allt från drönarbilder till personalbilder.

VÄCK INTRESSE OCH HÖJ VARUMÄRKET

Med en verksamhetsfilm som fungerar som en instruktionsfilm kan man även spara tid. Den besvarar helt enkelt kundernas frågor. Många större företag använder även verksamhetsfilmer internt för att aktivt förmedla företagets varumärke bland medarbetarna och skapa en gemensam plattform för företagets värden och visioner. Ett annat användningsområde för en verksamhetsfilm är vid rekrytering av ny personal. Att vara transparent och kommunicera på ett bra sätt är viktigt för att locka till dig rätt medarbetare och då kan en verksamhetsfilm vara en del av denna process. En film som företagspresentation väcker intresse för företaget och höjer dess varumärke. Vill du marknadsföra och presentera ditt företag genom en verksamhetsfilm? Advisory hjälper dig gärna att visualisera företaget med en film som visar upp verksamheten och känslan i företaget och som kan fungera som en kommunikationsbärare både hos medarbetare och kunder.

ALEX TIPSAR

– Content Creator på Advisory

– Har du några tips på hur du får ut det mesta av att skapa content till sitt företag

-Självklart har jag lite tips! 
Att skapa film i dagens mediabrus är inte alldeles enkelt, många underskattar utmaningen vilket gör att filmen ibland faller platt. Det är därför viktigt att veta i vilket syfte man behöver content – Budskap, stämningar, känslor, upplevelser eller allt på en och samma gång?

För att få ut det mesta av att skapa content som berör till sitt företag så måste man först gå igenom lite frågeställningar: Hur vill ni att andra ser på och uppfattar ert varumärke? Är det kanske ett lite mörkare, mystiskt tema som behövs? eller kanske mer ljust, fräscht och elegant?

Detta är viktigt för att det ska klaffa så bra som möjligt med varumärket men även skapa riktigt grymt och kontinuerligt tema på era SoMe och er hemsida. Vad är de viktigaste delarna att visa upp från er verksamhet?

Vad är det egentligen som är viktigt att konsumenten ser och vad är det som faktiskt är intressant och fungerar som kampanjer? 

Hittar man svaret på dessa frågor så har man en riktigt bra grund för att få fram grymt content! Alla företag är olika så en skräddarsydd lösning är den bästa lösningen.