Tryck- och skyltmaterial

Advisory kan hjälpa dig med grafisk formgivning av tryck- och skyltmaterial. Trycksaker är ett perfekt komplement till den digitala annonseringen. Ett företag, men också en förening eller en organisation, behöver synas i olika sammanhang. Den digitala närvaron är viktig men även trycksaker såsom säljmaterial, visitkort och broschyrer kan ha stor betydelse för företagets kommunikation. En trycksak ska inge förtroende hos kunden, se proffsig ut och innehålla företagets grafiska profil för att skapa igenkänning och bygga upp ett starkt varumärke.

 

Det är viktigt att vara trogen sin grafiska identitet och vara konsekvent vid all typ av marknadsföring. Det gäller för webbplatser, sociala medier, digitala annonser och banners, men också för trycksaker.

Referenser

Våra uppdrag är väldigt varierande och sträcker sig från små enskilda bolag till stora koncerner. Ta en titt på några exempel där vi hjälpt kunder att utveckla sina varumärken eller sin kommunikation.

4

GRAFISK PROFIL - KRONFÖNSTER

Kronfönster var i behov av en uppdatering av deras befintliga grafiska profil. Vi gjorde en genomgång av färger, element, typsnitt och skapade nya handritade symboler. Detta resulterade i en modernisering av den grafiska identiteten och en tydlighet i kommunikationen.

 

4

GRAFISK PROFIL - CITYFISKE

Cityfiske ville ha hjälp med att förnya deras grafiska profil men ändå behålla tidigare inarbetad igenkänning av varumärket. Grundfärger behölls men vi tog fram matchande komplementfärger. Typsnitt och logotyp uppdaterades till ett mer modernt utseende. Men för att behålla ytterligare igenkännsing behölls den tidigare ovala formen som inramning.

UTGÅR FRÅN ER GRAFISKA PROFIL

När vi skapar trycksaker utgår vi från den existerande grafiska profilen. Självklart kan vi även hjälpa till att ta fram en ny grafisk profil som hjälper till att skapa igenkänning och göra ditt företags kommunikation konsekvent och tydlig. Den grafiska profilen ska gärna särskilja sig från konkurrenternas, väcka positiva associationer och förmedla en känsla. Vid produktion av trycksaker är det bra att först tänka igenom syftet med materialet, vilka målgrupper som ska nås och hur materialet ska användas. Tillsammans kommer vi sedan fram till vilken eller vilka typer av trycksaker som passar bäst för dig.

Våra duktiga medarbetare tar sedan fram skisser som du får godkänna innan det färdiga tryckmaterialet börjar produceras.

Advisory hjälper dig att ta fram alla trycksaker du behöver, allt från annonser, reklamblad och affischer till visitkort, broschyrer och kataloger. När det kommer till layout av bild och typografi har vi lång och bred erfarenhet, men vi arbetar alltid med öppet sinne och stor nyfikenhet för att möta dina förväntningar och önskemål.

HANNA TIPSAR

- Head of Creative på Advisory

Hanna vill du dela med dig av tre grundläggande tips som förenklar den visuella identiteten.

Typsnitt
Välj ett eller två primära typsnitt som speglar ert företag. Ska ert varumärke uppfattas som elegant, modernt eller lekfullt? Tänk på detta när ni väljer typsnitt.

Färger
Förmedla rätt känsla genom att tänka på färgernas symbolik. Håll er till några fåtal färger för att göra det enkelt. Tänk på i vilka sammanhang som färgerna ska användas.

Element
Genom att addera grafiska element kan ni öka igenkänningen för ert varumärke. Ta fram några symboler som förtydligar er kommunikation.

Ta en kopp kaffe tillsammans. Bestäm vilka typsnitt, färger och element som ni ska använda. Det kommer underlätta för er kommunikation. Vi hjälper gärna er!

Kontakta oss!