Kommunikation som syns

Med en lyckad grafisk formgivning som skapar igenkänning kan du nå ut till både befintliga och nya kunder. Det gäller bara att veta var och hur företaget ska synas. På Advisory kan vi hjälpa dig både med annonsmaterial till trycksaker och med digital annonsering.

Vill du marknadsföra din verksamhet digitalt eller få din webbplats att ranka högt hos sökmotorerna, till exempel Google, är det just digital marknadsföring som du ska fokusera på. Metoderna är många. 

Advisory kan hjälpa till med exempelvis SEO-optimering, Google Adwords och banners. SEO, eller Search Engine Optimization, är aktiviteter som ger en bättre rankning på Google genom att skapa innehåll för att optimera webbplatsen. Med Google Adwords betalar du annonser för att synas på Google och banners är klickbara annonser på webbsidor, appar, bloggar och sociala medier.

Referenser

Våra uppdrag är väldigt varierande och sträcker sig från små enskilda bolag till stora koncerner. Ta en titt på några exempel där vi hjälpt kunder att utveckla sina varumärken eller sin kommunikation.

4

GRAFISK PROFIL - KRONFÖNSTER

Kronfönster var i behov av en uppdatering av deras befintliga grafiska profil. Vi gjorde en genomgång av färger, element, typsnitt och skapade nya handritade symboler. Detta resulterade i en modernisering av den grafiska identiteten och en tydlighet i kommunikationen.

 

4

GRAFISK PROFIL - CITYFISKE

Cityfiske ville ha hjälp med att förnya deras grafiska profil men ändå behålla tidigare inarbetad igenkänning av varumärket. Grundfärger behölls men vi tog fram matchande komplementfärger. Typsnitt och logotyp uppdaterades till ett mer modernt utseende. Men för att behålla ytterligare igenkännsing behölls den tidigare ovala formen som inramning.

BYGG UPP EN STRATEGI

I en grafisk profil ingår ofta en logotyp, färger, typsnitt och eventuellt mönster, symboler eller andra grafiska element. Det första steget vid framtagandet av en grafisk profil är att fundera över vad man vill kommunicera, varför och till vem. Olika uttryck skapar nämligen olika associationer hos mottagaren och påverkar hur potentiella kunder uppfattar företaget.

Ett hjärta kan till exempel betyda kärlek, hälsa och omsorg och på samma sätt associeras färger, stilar, ord och former med olika saker. 

Det är viktigt att följa upp och utvärdera annonserna eller kampanjerna för att kunna justera dem under tiden och generera en ökad konvertering, alltså att få ett så bra resultat som möjligt. Hos Advisory finns stor kompetens för att hjälpa dig och ditt företag med digital annonsering/banners. Vi arbetar med ditt koncept, formgivning och optimering så att du får en lyckad kampanj och når ut till din önskade målgrupp. Kontakta oss om du vill veta mer!

MELANY TIPSAR

- Art Director på Advisory

- Har du några tips och råd hur man ska tänka kring sitt varumärke?

”Absolut, det har jag! Ta hand om ert varumärke, det är inte bara ett ord och en logga. Det kommer att löna sig i längden och ni kommer att bli starkare och mer framgångsrika. Här kommer några tips:

Strategi: Hur vill ni uppfattas av andra? Lekfull, klassisk, erfaren, professionell? Hitta vad ni står för och vilka ni är innerst inne.

Mål: Se till att alla i företaget är involverade i varumärket och att alla strävar mot samma håll.

Tydlighet: Håll det enkelt och var tydlig med vad ert företag gör och vad det står för.

Kommunikation: Ni behöver synas och höras många gånger och på olika ställen. Det tar tid att få förtroende och bygga varumärke.

Så mitt bästa råd är - se över er grafiska identitet och samla ihop gänget och ta reda på vilka ni är!”

Kontakta oss!