Rörligt material för dina kanaler

Advisory hjälper dig att skapa en träffsäker marknadsföring. Vi arbetar med allt från framtagandet av grafiska profiler till digitala annonser, trycksaker, illustrationer, foton och animerade budskap. Rörliga bilder drar till sig blicken, engagerar och fångar målgruppens uppmärksamhet på ett ofta roligt och underhållande sätt. Animationer är helt enkelt mycket effektiva att använda vid marknadsföring och det går att arbeta med animationer på många olika sätt.

Vi skapar animationer och rörlig bild anpassade för webbplatser, presentationer och sociala medier som Facebook och Instagram.

 

Med animerade logotyper, mönster, bilder eller filmer kan ett företag väcka målgruppens nyfikenhet och fånga dess uppmärksamhet med målet att försöka behålla den så länge som möjligt. Många större företag, särskilt inom tv- och filmbranschen, använder redan animeringar i sina logotyper eller i andra grafiska element. Animationer kommer att vara en självklar del i ett företags grafiska profil framöver.

Referenser

Våra uppdrag är väldigt varierande och sträcker sig från små enskilda bolag till stora koncerner. Ta en titt på några exempel där vi hjälpt kunder att utveckla sina varumärken eller sin kommunikation.

4

GRAFISK PROFIL - KRONFÖNSTER

Kronfönster var i behov av en uppdatering av deras befintliga grafiska profil. Vi gjorde en genomgång av färger, element, typsnitt och skapade nya handritade symboler. Detta resulterade i en modernisering av den grafiska identiteten och en tydlighet i kommunikationen.

 

4

GRAFISK PROFIL - CITYFISKE

Cityfiske ville ha hjälp med att förnya deras grafiska profil men ändå behålla tidigare inarbetad igenkänning av varumärket. Grundfärger behölls men vi tog fram matchande komplementfärger. Typsnitt och logotyp uppdaterades till ett mer modernt utseende. Men för att behålla ytterligare igenkännsing behölls den tidigare ovala formen som inramning.

SKAPA STÖRRE INTRESSE

Animationer används i marknadsföringssyfte, men även i andra typer av sammanhang. En animerad film på din webbplats som till exempel förklarar hur en produkt fungerar kan skapa ett större intresse och ett mervärde för dina kunder. Filmen kan även ranka sidan högre hos Google och öka konverteringen vilket förhoppningsvis leder till en ökad försäljning. Animerade filmer kan alltså användas vid marknadsföring och för att förklara en produkt, men även 

för att presentera ett företag eller för utbilda och informera. Vem vet, kanske använder du en animation nästa gång du ska rekrytera ny personal?Advisory är en medierådgivare med en enkel och transparent process. Med stor passion och ett kreativt koncept hjälper vi dig att ta fram högkvalitativa produkter så att du når ut med ditt budskap i sociala medier, på webbplatser och på trycksaker.

MELANY TIPSAR

- Art Director på Advisory

- Har du några tips och råd hur man ska tänka kring sitt varumärke?

”Absolut, det har jag! Ta hand om ert varumärke, det är inte bara ett ord och en logga. Det kommer att löna sig i längden och ni kommer att bli starkare och mer framgångsrika. Här kommer några tips:

Strategi: Hur vill ni uppfattas av andra? Lekfull, klassisk, erfaren, professionell? Hitta vad ni står för och vilka ni är innerst inne.

Mål: Se till att alla i företaget är involverade i varumärket och att alla strävar mot samma håll.

Tydlighet: Håll det enkelt och var tydlig med vad ert företag gör och vad det står för.

Kommunikation: Ni behöver synas och höras många gånger och på olika ställen. Det tar tid att få förtroende och bygga varumärke.

Så mitt bästa råd är - se över er grafiska identitet och samla ihop gänget och ta reda på vilka ni är!”

Kontakta oss!