Rörligt material för dina kanaler

Advisory hjälper dig att skapa en träffsäker marknadsföring. Vi arbetar med allt från framtagandet av grafiska profiler till digitala annonser, trycksaker, illustrationer, foton och animerade budskap. Rörliga bilder drar till sig blicken, engagerar och fångar målgruppens uppmärksamhet på ett ofta roligt och underhållande sätt. Animationer är helt enkelt mycket effektiva att använda vid marknadsföring och det går att arbeta med animationer på många olika sätt.

Vi skapar animationer och rörlig bild anpassade för webbplatser, presentationer och sociala medier som Facebook och Instagram.

 

Med animerade logotyper, mönster, bilder eller filmer kan ett företag väcka målgruppens nyfikenhet och fånga dess uppmärksamhet med målet att försöka behålla den så länge som möjligt. Många större företag, särskilt inom tv- och filmbranschen, använder redan animeringar i sina logotyper eller i andra grafiska element. Animationer kommer att vara en självklar del i ett företags grafiska profil framöver.

Rörligt material

Animerade videor (rörlig bild) är utmärkta för att öka användarnas engagemang och varumärkeskännedom. De kan också vara effektiva när det gäller att driva köp på din webbplats, vilket ökar din konverteringsgrad. Nedan följer några exempel.

 

2

RÖRLIGT – VATTENPALATSET

Vattenpalatset vände sig till oss och önskade att vi skulle ta fram en informationsfilm som skulle guida och informera främst skolelever men också badgäster. Att använda sig av rörlig bild gör att budskapet blir mer levande och bygger förtroende på ett effektivt sätt. Rörligt material kan man med fördel lägga upp på hemsidan, digitala skärmar såsom recetion, matbutiker eller bussreklam.

2

ANIMERING – DASA

Dasa ville förbättra användarupplevelsen på startsidan och därför hjälpte vi vår kund att ta fram en animation som förklarar Dasas huvudsakliga tjänster på ett mer förklarande sätt. En animation är en rörlig bild som används för att göra en webbplats mer intressant för dess besökare. Animeringar används till exempel för att stärka webbplatsens varumärke och skapa en mer intressant webbplats.

Referenser!

Våra uppdrag är väldigt varierande och sträcker sig från små enskilda bolag till stora koncerner. Ta en titt på några exempel där vi hjälpt kunder att utveckla sina varumärken eller sin kommunikation.

 

2

GRAFISK PROFIL - BATTERI24

Batteri24 behövde en ny grafisk profil från grunden. Vi började med en djupgående analys av målgruppen och marknadspositionen. Färgpaletten valdes för att framhäva energi och miljövänlighet, medan typsnitt och bildspråk harmoniserades för en enhetlig, igenkännbar profil. Resultatet är en stark grafisk profil som gör att Batteri24 sticker ut på marknaden och kommunicerar sitt varumärke effektivt.

2

GRAFISK FORMGIVNING - RUNES BENSIN

Runes Bensin, med huvudkontor i Emmaboda, vände sig till oss för att utveckla deras grafiska profil. Den nya profilen gav en enhetlig grafisk helhet i allt de gör. Allt från annonser, hemsidans utseende till deras tankstationer och tankbilar. Förutom Grafisk formgivning, så har vi även hjälpt Runes Bensin med bland annat hemsida, webshop, SEO, SEM, Sociala medier-utbildningar etc.

2

GRAFISK PROFIL - ELUB

Elub ville skapa en professionell framtoning med hjälp av en helt ny grafisk profil. Företaget ville kommunicera mer effektivt och skapa en känsla av kvalitet och pålitlighet. Advisory tog fram visuella element såsom mönster, symboler, färger och typsnitt som idag används konsekvent och förstärker varumärkets budskap. Detta gör det lättare för kunder och målgrupper att känna igen varumärket, vilket i sin tur kan öka igenkänning.

2

GRAFISK FORMGIVNING - BOLAGSBOLAGET

Vände sig till oss och ville ha hjälp med en röd tråd i sin marknadsföring. Här ansåg vi att det var viktigt att börja med en grafisk profil där kunden sedan lättare kunde ta fram sin webbdesign gällande färger, typsnitt och bildspråk. Profilen blev sedan även grunden för all digital marknadsföring på Sociala Medier och bannerannonsering. Vi hjälpte även Bolagsbolaget med att ta fram en helt ny logotyp.

SKAPA STÖRRE INTRESSE

Animationer används i marknadsföringssyfte, men även i andra typer av sammanhang. En animerad film på din webbplats som till exempel förklarar hur en produkt fungerar kan skapa ett större intresse och ett mervärde för dina kunder. Filmen kan även ranka sidan högre hos Google och öka konverteringen vilket förhoppningsvis leder till en ökad försäljning. Animerade filmer kan alltså användas vid marknadsföring och för att förklara en produkt, men även 

för att presentera ett företag eller för utbilda och informera. Vem vet, kanske använder du en animation nästa gång du ska rekrytera ny personal?Advisory är en medierådgivare med en enkel och transparent process. Med stor passion och ett kreativt koncept hjälper vi dig att ta fram högkvalitativa produkter så att du når ut med ditt budskap i sociala medier, på webbplatser och på trycksaker.

MELANY TIPSAR

- Art Director på Advisory

- Har du några tips och råd hur man ska tänka kring sitt varumärke?

”Absolut, det har jag! Ta hand om ert varumärke, det är inte bara ett ord och en logga. Det kommer att löna sig i längden och ni kommer att bli starkare och mer framgångsrika. Här kommer några tips:

Strategi: Hur vill ni uppfattas av andra? Lekfull, klassisk, erfaren, professionell? Hitta vad ni står för och vilka ni är innerst inne.

Mål: Se till att alla i företaget är involverade i varumärket och att alla strävar mot samma håll.

Tydlighet: Håll det enkelt och var tydlig med vad ert företag gör och vad det står för.

Kommunikation: Ni behöver synas och höras många gånger och på olika ställen. Det tar tid att få förtroende och bygga varumärke.

Så mitt bästa råd är - se över er grafiska identitet och samla ihop gänget och ta reda på vilka ni är!”

Kontakta oss!