Utbildning eller Föredrag

För alla som vill nå ut med ett budskap eller erbjudande online är content centralt. Content utgörs av det

innehåll som du producerar och publicerar på exempelvis bloggar och i sociala medier.

Utbildning eller föredrag

Ny text ska in här

Sociala medier – referenser

4

SOCIALA MEDIER - UNIVERSEUM

Universeum i Göteborg är ett av Nordens största vetenskapscenter, där besökare i alla åldrar kan utforska natur, teknik och rymden genom spännande och interaktiva utställningar. Sedan 2018 har Advisory AB samarbetat med Universeum för att utveckla digitala strategier på Meta, Google, TikTok och LinkedIn. Att jobba enligt den digitala kundresan har varit avgörande för att maximera resultaten.

5

SOCIALA MEDIER - AHLBERG BIL

Ahlberg Bil är en ledande bilåterförsäljare som erbjuder ett brett utbud av nya och begagnade bilar, tillsammans med högkvalitativ service och expertis. För att stärka sin digitala närvaro och nå ut till en bredare publik, har Ahlberg Bil samarbetat med oss, för att utveckla och implementera digitala strategier på Meta och LinkedIn. 

4

SOCIALA MEDIER - Jämtgärsgård

Jämtgärsgård är en framstående tillverkare av traditionella gärdsgårdar och staket, med en passion för hantverk och hållbarhet. Målsättningen har varit att driva trafik till hemsidan, öka varumärkeskännedom och generera leads i form av offertförfrågningar. Genom ett strategiskt fokus på dessa områden har Jämtgärsgård sett en markant ökning i sin digitala synlighet. 

5

SOCIALA MEDIER - PS ENERGI

PS Energi vill synas på sociala medier men vill samtidigt lägga sitt krut och engagemang på det dom är bäst på - sin verksamhet. Dom anlitade Advisory för att ta sina sociala kanaler till nästa nivå med ett kontinuerligt flöde och ett varierat och informativt innehåll som skapar mervärde för deras följare.Utöver det organiska så arbetar vi även med betalda kampanjer på Meta, för att hjälpa kunden att sprida varumärkesmedvetenhet samt hitta nya potentiella kunder till PS Energi.

ALEX TIPSAR

– Content Creator på Advisory

– Har du några tips på hur du får ut det mesta av att skapa content till sitt företag

-Självklart har jag lite tips! 
Att skapa film i dagens mediabrus är inte alldeles enkelt, många underskattar utmaningen vilket gör att filmen ibland faller platt. Det är därför viktigt att veta i vilket syfte man behöver content – Budskap, stämningar, känslor, upplevelser eller allt på en och samma gång?

För att få ut det mesta av att skapa content som berör till sitt företag så måste man först gå igenom lite frågeställningar: Hur vill ni att andra ser på och uppfattar ert varumärke? Är det kanske ett lite mörkare, mystiskt tema som behövs? eller kanske mer ljust, fräscht och elegant?

Detta är viktigt för att det ska klaffa så bra som möjligt med varumärket men även skapa riktigt grymt och kontinuerligt tema på era SoMe och er hemsida. Vad är de viktigaste delarna att visa upp från er verksamhet?

Vad är det egentligen som är viktigt att konsumenten ser och vad är det som faktiskt är intressant och fungerar som kampanjer? 

Hittar man svaret på dessa frågor så har man en riktigt bra grund för att få fram grymt content! Alla företag är olika så en skräddarsydd lösning är den bästa lösningen.