Organiskt eller Sponsrat

Sociala medier ger unika möjligheter till en direkt och fokuserad kommunikation med just dina kunder. Med

riktad marknadsföring kan du vara säkra på att innehållet är intressant för den valda målgruppen

Organiskt eller sponsrat

Det har blivit allt viktigare för alla typer av företag att ha en närvaro på sociala medier, men det är också viktigt att utnyttja de möjligheter som detta faktiskt medför. Sociala medier är inte bara användbart för att lättare nå ut till dina kunder och för att kunna kommunicera med dem på ett effektivt sätt. Det är också en unik möjlighet att skapa riktad marknadsföring som enkelt kan mätas och följas upp. Genom att skapa riktad annonsering i sociala medier kan du nå just den målgrupp du vill, oavsett om det är fråga om en specifik åldersgrupp, geografisk avgränsning eller personer med ett visst typ av intresse. I sociala medier blir det enklare att nå ut till dina framtida kunder, då de flesta av oss idag använder just sociala medier för både intressen, shopping och information.

Sociala medier – referenser

4

SOCIALA MEDIER - UNIVERSEUM

Universeum är Sveriges nationella vetenskapscenter och en kraftfull arena för utbildning och folkbildning inom naturvetenskap, teknik och hållbar utveckling. Detta vill de självklart få fram med hjälp av till exempel Sociala Medier.  Vi har tagit fram en tydlig strategi till Universeum och arbetar kontinuerligt med kampanjer.

 

5

SOCIALA MEDIER - VÄXJÖ FÄRG & TAPET

Vårt uppdrag omfattar flera roller där vi planerar, koordinerar, genomför och följer upp en mängd olika insatser, i flertalet olika kanaler. Till Sociala Medier har bland annat gjort animerat och rörligt material för att exempelvis lyfta varumärket och kampanjer i butiken.

4

SOCIALA MEDIER - STENS CHARK

Vi har gjort en komplett strategi årsvis för kundens sociala medier. Vi har utformat ca 1 kampanj i månaden då målet varit att öka medvetenheten kring varumärket. Resultatet har genererat en stor ökning när det kommer till både följare på kundens kanaler samt webbplatsbesökare. Vi har också varit på plats hos kunden och fotograferat och filmat.

5

SOCIALA MEDIER - CARLQVIST BIL

Vi har jobbat med kundens sociala medier kontinuerligt under förgående år, både med deras organiska inlägg och större kampanjer med målsättningen att öka medvetenheten kring företaget och öka försäljningen genom att driva kunder till bilhandlaren. Vi har också varit på plats hos kunden och fotograferat för att tillhandahålla bildmaterial till kampanjer i sociala medier

4

SOCIALA MEDIER - ATRACCO

Till Atracco i Växjö har bland annat tagit fram flertalet rörligt material till deras Sociala Medier. Exempelvis varumärkesbyggande material, julklappstips, rekrytering och kampanjer. Vi har även varit på plats hos kund och tagit bilder för att underlätta arbetet med detta material. 

5

SOCIALA MEDIER - KÖRSKOLAN.COM

Kunden hade en tydlig vision om varumärket och tillsammans  har vi gjort en hemsida och kommit igång med synlighet och annonsering i Sociala Medier. Två helt olika plattformar men med en enhetlig kommunikation stärker vi varumärket och skapar igenkänning.

SOCIALA MEDIER GER UNIKA MÖJLIGHETER

Det är allt vanligare att företag använder sig av möjligheten till marknadsföring och annonsering i sociala medier, eftersom det är ett snabbt sätt att nå ut till kunder på ett riktat sätt. På så sätt känner kunderna att de får ta del av ett relevant innehåll, och chansen till ökat intresse för produkterna blir större. Det är också viktigt att marknadsföringen i sociala medier går hand i hand med ditt företags övriga strategi gällande närvaro på internet. Genom att skapa intresse kan du exempelvis öka antalet besökare i din webbshop, skapa relationer med dina kunder och stärka ditt befintliga varumärke. Sociala medier ger unika möjligheter till en direkt och fokuserad kommunikation med just dina kunder. Med riktad marknadsföring kan du vara säkra på att innehållet är intressant för den valda målgruppen, vilket ger maximal effekt av dina kampanjer och annonser.

Många sociala medier har verktyg som underlättar annonsering i valda målgrupper, och vi finns här för att hjälpa dig att utnyttja dessa till fullo, allt efter den strategi som vi har hjälpt dig att skapa.I en grafisk profil ingår ofta en logotyp, en eller flera färger, ett eller två typsnitt och eventuellt ett mönster, en symbol eller några andra grafiska element. Det första steget vid framtagandet av en grafisk profil är att fundera över vad man vill kommunicera, varför och till vem. Olika uttryck skapar nämligen olika associationer hos mottagaren och påverkar hur potentiella kunder uppfattar företaget. Ett hjärta kan till exempel betyda kärlek, hälsa och omsorg och på samma sätt associeras färger, stilar, ord och former med olika saker. En grafisk profil kan även tas fram för att särskilja företaget från konkurrenter. Det är viktigt att vara konsekvent och använda den grafiska profilen vid all form av kommunikation och marknadsföring för att öka igenkänningsfaktorn och stärka företagets position. Alla företag och kunder är olika och därför arbetar vi på Advisory flexibelt efter dina behov. Kontakta oss om du är intresserad av en ny grafisk profil. Med vår långa erfarenhet och breda kunskaper inom flera olika områden hjälper vi dig genom hela processen.

SÄG HEJ TILL ELIN

– Social Media Manager på Advisory

Vem är du Elin?
– Jag är 27 år gammal, uppvuxen i de Jämtländska skogarna men flyttade till Växjö för 8 år sedan. Det bästa jag vet är att resa och upptäcka världen, är jag på hemmaplan föredrar jag att umgås med min sambo, mina vänner samt att träna.

Vad har du för roll på Advisory?
– Jag hjälper våra kunder med allt från strategi, målsättning och utförande när det kommer till just sociala medier. Det roligaste med mitt jobb är att jag får jobba med det jag brinner för och att den ena dagen inte är den andra lik – vilket gör att man utvecklas väldigt mycket!

3 snabba:
Favoritresmål: – Australien, vill så gärna åka tillbaka!
Favoritmat: – Jag är svag för sushi och tacos.
Favoritfilm: – ÄLSKAR Harry Potter!