Medieköp

Vi har experter inom alla viktiga mediekanaler och vi vet vad som krävs för att utforma

kampanjer som genererar positiva resultat från investeringarna.

MEDIEINKÖP

Det finns många olika medier att tillgå för att marknadsföra ditt företag. Vilket som är bäst att satsa på i just ditt fall beror på flera faktorer, såsom vilken bransch du verkar inom och var du hittar dina framtida kunder. Vi kan börja med att fokusera på vilken målgrupp som du vill nå ut till. Om du vill nå ut till så många som möjligt och om dina produkter eller tjänster tilltalar gemene man är det effektivt att använda sig av de största medierna, som till exempel dagstidningar, kvällspress, tv och radio. Hur bred din annonsering är och hur hårt du går ut med kampanjerna beror förstås också på vilken budget du har för marknadsföringen. Vissa produkter och tjänster tilltalar en mer specifik kundkrets och efter noggranna analyser kan vi hjälpa dig att nå ut till precis rätt målgrupp. Här kan sociala medier vara en effektiv kanal att använda, både ur kostnadssynpunkt och resultatmässigt. Advisory anpassar varje medieinköp efter dina möjligheter och förutsättningar.

Vi har experter inom alla viktiga mediekanaler och vi vet vad som krävs för att utforma kampanjer som genererar positiva resultat från investeringarna. Förutom att välja rätt mediekanaler handlar det om att hantera dessa kanaler på bästa möjliga sätt, och att tajma varje annonsering i kampanjen för att skapa en kurva som pekar stadigt åt rätt håll. Att köpa annonseringsplatser, reklamplatser och sponsrade inlägg eller artiklar ska alltid bottna i en tydlig plan som också följs upp på ett strategiskt korrekt sätt. Detta gäller oavsett vilken mediekanal du köper plats på och hur mycket du väljer att investera. Advisory arbetar systematiskt och våra projekt fungerar som en enhet för att generera vind i seglen på alla plan och i alla kanaler. På så sätt styr vi skeppet dit du vill!

Strategi & analys – referenser

4

STRATEGI & ANALYS - VÄXJÖ FÄRG & TAPET

Att få vara byrå till ett så starkt lokalt varumärke som Växjö Färg är fantastiskt kul! Under ett par års tid har vi tillsammans utvecklat företagets visuella profil och grafiska utryck. Något som idag syns i såväl fysisk som digital miljö. Tillsammans med kund har vi blivit deras externa marknadsavdelning vilket löst de dagliga utmaningarna kring kommunikation och låtit kunden fokusera på sin kärnverksamhet.

 

5

STRATEGI & ANALYS - EM HOME

Vårt samarbete med Em Home innebär ett partnerskap på både lokal som nationell nivå. Tillsammans med kundens organisation på Electra i Kalmar kan vi genomföra marknadsinsatser som sträcker sig från deras nationell E-handel till att möte den lokala butiken i deras fysiska marknad. Tillsammans har vi hittat en vinnande setup där Advisory blir en stark partner på såväl lokal som nationell nivå.

4

MEDIERÅDGIVNING - KRONFÖNSTER

För Kronfönster är vi deras totala marknadsorganisation och driftar alla deras kanaler. Samarbetet utgår ifrån deras E-handel men anpassas också för att driva fysiska besök mot kunds showroom. Genom ett stort digitalt fokus, kreativa kampanjer och kontinuerlig uppföljning kring våra gemensamt satta mål utvecklar vi ständigt vårt samarbete! Tillsammans har vi startat om verksamheten och det är fantastiskt kul och se den fart man redan fått upp! 

5

MEDIEKÖP - CTC

För denna kund kordinerar vi samtliga medieköp, hanterar deras synlighet på Google och säkerställer att denna synlighet återspeglar sig ner till deras partners runtom i hela Sverige. Genom en mix av räckviddsmedier, digitala och sociala kanaler har vi genom några års samarbete hittat en vinnande strategi. För CTC har vi kunnat addera ny synlighet, rejält påverkat deras organiska placering och hittat en väg för effektiva medieköp.

4

MEDIERÅDGIVNING - KJELL BERGSTRÖM BIL

En bilhandel med stor tradition av att göra sina kunder nöjda, det är Kjell Bergström bil. Sällan har vi skådat en sådan entusiasm hos kundens följare och befintliga kunder. Därför är det vår stora glädje att till denna kund fått göra om hela deras profil, skapa massa härligt innehåll med film/foto, bygga en ny webbplats, hittat nya vägar för hur man ska synas och tillsammans kunna utmäta riktigt goda resultat! Som kundens helhetsbyrå är vi därför ännu mer taggade inför 2021!

SÄG HEJ TILL MARCUS

– Medierådgivare på Advisory

Vem är du Marcus?
– Jag är 40 år och bor i ett hus utanför Göteborg med min sambo och två fotbollstokiga pojkar. Jag föredrar att starta morgonen med ett gympass och fritiden drar jag gärna iväg på en golfrunda eller fisketur.

Vad har du för roll på Advisory?
– Delägare och medierådgivare, med huvudfokus på västkusten.

3 snabba:
Favoritresmål: – Sicilien eller NYC.
Favoritmat: – Finns det något som toppar en riktigt krämig pasta med ett fylligt glas rött?
Favoritfilm: – Sagan om ringen, Twilight och Pulp fiction.