Google Shopping

Google Shopping är i grunden en prisjämförelsesajt och idag även en metod för att

visa upp sina produkter i sökresultatet.

Mer trafik för din e-handelsbutik

Google Shopping är en av många lösningar i Googles produktportfölj. Google Shopping är i grunden en prisjämförelsesajt och idag även en metod för att visa upp sina produkter i sökresultatet. Du som säljer produkter har chansen att effektivt exponera ditt erbjudande direkt till köpsugna besökare. Med Google Shopping-kampanjer marknadsför du dina produkter till kvalificerade kunder som letar efter just din produkt. I sökresultatet visas Google Shopping-annonser med en liten bild på produkten som lockar till klick. I annonsen visas även information som pris och butiksnamn. Utöver Google Sök kan dina annonser även synas på Google Bilder och på andra plattformar med Google-koppling som YouTube och i Gmail. Precis som för Google Ads där man arbetar med textannonser behöver du bara betala för det antal klick som faktiskt görs, så kallad CPC/kostnad per klick. När annonserna sätts upp anges ett maxbelopp för vad du är villig att debiteras per klick. Det är även vanligt att identifiera negativa sökord och ställa in så att du inte behöver betala för onödiga klick. 

Google – referenser

4

GOOGLE - KRONFÖNSTER

En av Sveriges ledande fönstertillverkare är baserad i Växjö och vi är stolta att få ha dem som kund. Genom ett stort digitalt fokus, kreativa kampanjer och kontinuerlig uppföljning kring våra gemensamt satta mål utvecklar vi ständigt vårt samarbete! Tillsammans har vi startat om verksamheten och det är fantastiskt att se den fart man redan fått upp! 

 

5

GOOGLE - VÄXJÖ FÄRG & TAPET

Att få vara byrå till ett så starkt lokalt varumärke som Växjö Färg är fantastiskt kul! Under ett par års tid har vi tillsammans utvecklat företagets visuella profil och grafiska utryck. Något som idag syns i såväl fysisk som digital miljö. Vårt uppdrag omfattar flera roller där vi planerar, koordinerar, genomför och följer upp en mängd olika insatser, i flertalet olika kanaler.

4

GOOGLE - SHARP

Vi har tillsammans med Sharp Kronoberg och Sharp Blekinge arbetat med att öka deras digitala synlighet genom sökmotoroptimering, digitala kampanjer i form av digitala banners och rörligt material till Sociala Medier. 

5

GOOGLE - SKROTFRAG

Till Skrotfrag har vi gjort bland annat en ny grafisk profil, annonser och en ny hemsida, men vi har också gjort en analys av texter, sökord och tagit fram sökmotoroptimerade texter.

EFFEKTIVA KAMPANJER

Vi på Advisory hjälper dig att skapa effektiva kampanjer och annonser som får dina produkter att presenteras på bästa möjliga sätt i Google Shopping. När kampanjerna sätts upp görs det via produktgrupper som gör att flera närliggande produkter kan visas upp på samma sökning. För att din marknadsföring via Google Shopping ska bli framgångsrik behöver du ha en stark webbplats som gör att kunderna väljer att handla av dig – annars är annonseringen inte mycket värd. Här hjälper vi dig gärna med att se över viktiga delar som webbplatsstruktur, design och användarvänlighet. När annonskampanjerna är på plats och hemsidans kvalitet är säkerställd hjälper vi dig att följa hur dina annonser presterar och ser till att optimera dem över tid så att du får bästa möjliga genomslag för din annonsering via Google Shopping.

SEO expert kalmar

MAJDI TIPSAR

- Tekniker på Advisory

- Har du några tips kring SEO?

"Vanligaste problemen som uppstår är att sidan man köpt en gång i tiden inte håller “måttet” idag för att synas bra bland sökmotorerna.

SEO har många regler och faktorer att följa som man inte tänkte lika mycket på för några år sedan. Att en sida ser “snygg” ut betyder inte att sidan kommer få bra resultat.Dålig struktur, mycket bilder och lite text är något vi ofta ser som behöver utvecklas.

Mottot “Content is king” är fortfarande aktuellt när det kommer till att bygga relevans för sökmotorer.
Att sedan strategist strukturera/framhäva rätt content för rätt undersidor är en del av SEO specialisternas grunder.

När du gör en sökning på google vill du oftast ha svar på frågan? samma sak gäller för att framhäva innehåll på sidan. OM du själv tycker att sidan besvarar alla dina frågor har du kommit en god bit på vägen."