Mer trafik för din e-handelsbutik

Google Shopping är en av många lösningar i Googles produktportfölj. Google Shopping är i grunden en prisjämförelsesajt och idag även en metod för att visa upp sina produkter i sökresultatet. Du som säljer produkter har chansen att effektivt exponera ditt erbjudande direkt till köpsugna besökare. Med Google Shopping-kampanjer marknadsför du dina produkter till kvalificerade kunder som letar efter just din produkt. I sökresultatet visas Google Shopping-annonser med en liten bild på produkten som lockar till klick. I annonsen visas även information som pris och butiksnamn. 

Utöver Google Sök kan dina annonser även synas på Google Bilder och på andra plattformar med Google-koppling som YouTube och i Gmail. Precis som för Google Ads där man arbetar med textannonser behöver du bara betala för det antal klick som faktiskt görs, så kallad CPC/kostnad per klick. När annonserna sätts upp anges ett maxbelopp för vad du är villig att debiteras per klick. Det är även vanligt att identifiera negativa sökord och ställa in så att du inte behöver betala för onödiga klick. 

Referenser!

Våra uppdrag är väldigt varierande och sträcker sig från små enskilda bolag till stora koncerner. Ta en titt på några exempel där vi hjälpt kunder att utveckla sina varumärken eller sin kommunikation.

 

2

SEM - NILSSONS MÖBLER

Nilssons Möbler i Lammhult, med ett stort produktutbud och omfattande e-handel, behövde en strategi som balanserar marknadsföring av lönsamma och populära produkter medan flexibiliteten bibehålls. Advisory analyserade deras produktdata och implementerade dynamiska Google Ads-kampanjer som anpassades efter realtidsdata för att maximera avkastningen på annonsinvesteringar och fokusera på de mest lönsamma produkterna.

2

SEM  - MARK & FASTIGHETSSERVICE

Mark & Fastighetsservice behövde fler leads för att växa sin verksamhet inom taktvätt och vände sig till Advisory för att optimera sin annonsering. Vi analyserade deras behov, skapade en skräddarsydd Google Ads-kampanj med geografisk riktning och målgruppssegmentering. Genom anpassade annonsbudskap och konverteringsåtgärder för formulärinskick maximerade vi chansen att nå relevanta leads och öka deras verksamhet.

2

SEM - JÄMTGÄRSGÅRD

Jämtgärsgård, som säljer lantliga gärsgårdar i hela Sverige, behövde öka antalet leads och förbättra avkastningen på sin annonsering. Advisory optimerade deras digitala marknadsföring genom en omfattande analys, skräddarsydda annonskampanjer och utnyttjande av synergier med sociala medier. Resultatet blev fler leads, förbättrad ROAS och lägre CPA, tack vare kreativa annonser och kontinuerlig optimering.

2

SEM - BENISAB

Benisab, som säljer utemöbler, ville öka försäljningen och förbättra sin digitala annonsering. Advisory utvecklade en skräddarsydd strategi för att maximera deras annonseringsbudget och förbättra ROAS. Vi genomförde en detaljerad marknadsanalys, segmenterade produkter och kunder, och använde smarta budstrategier och kreativa annonser. Genom kontinuerlig optimering förbättrade vi deras avkastning och kampanjresultat.

EFFEKTIVA KAMPANJER

Vi på Advisory hjälper dig att skapa effektiva kampanjer och annonser som får dina produkter att presenteras på bästa möjliga sätt i Google Shopping. När kampanjerna sätts upp görs det via produktgrupper som gör att flera närliggande produkter kan visas upp på samma sökning. För att din marknadsföring via Google Shopping ska bli framgångsrik behöver du ha en stark webbplats som gör att kunderna väljer att handla av dig – annars är annonseringen inte mycket värd. 

Här hjälper vi dig gärna med att se över viktiga delar som webbplatsstruktur, design och användarvänlighet. När annonskampanjerna är på plats och hemsidans kvalitet är säkerställd hjälper vi dig att följa hur dina annonser presterar och ser till att optimera dem över tid så att du får bästa möjliga genomslag för din annonsering via Google Shopping.

MÖT MARCUS
- Medierådgivare på Advisory i Göteborg

Vem är du Marcus? - Jag är 42 år och bor i ett hus utanför Göteborg med min sambo och två fotbollstokiga pojkar. Jag föredrar att starta morgonen med ett gympass och fritiden drar jag gärna iväg på en golfrunda eller fisketur. 

Vad har du för roll på Advisory? - Delägare och medierådgivare, med huvudfokus på västkusten. 

3 snabba:
Favoritresmål? - Sicilien eller NYC. 
Favoritmat? - Finns det något som toppar en riktigt krämig pasta med ett fylligt glas rött? Favoritfilm? - Sagan om ringen, Gladiator och Pulp fiction. 

070 – 995 63 86
marcus@advisoryab.se

Göteborg