Googleannonser

Google Ads är en effektiv metod för att exponera ditt varumärke för potentiella kunder. När du googlar dyker det, som du säkert redan känner till, ibland upp annonser ovanför det organiska sökresultatet. Dessa annonser hamnar alltid högst upp och fångar effektivt besökarens uppmärksamhet. Det här är annonsplatser som du kan vara med och konkurrera om. Olika sökord och söktermer kostar olika mycket att annonsera på och priset avgörs i regel av konkurrensen på den specifika sökfrasen. 

Det gäller att pricka in de sökord som ger dig högst ROI, alltså valuta för pengarna. Vi på Advisory hjälper dig att identifiera sökord, sätta upp kampanjer och fördela budgeten i Google Ads så att er annonsering blir kostnadseffektiv.

Referenser

Våra uppdrag är väldigt varierande och sträcker sig från små enskilda bolag till stora koncerner. Ta en titt på några exempel där vi hjälpt kunder att utveckla sina varumärken eller sin kommunikation.

4

GOOGLE - KRONFÖNSTER

En av Sveriges ledande fönstertillverkare är baserad i Växjö och vi är stolta att få ha dem som kund. Genom ett stort digitalt fokus, kreativa kampanjer och kontinuerlig uppföljning kring våra gemensamt satta mål utvecklar vi ständigt vårt samarbete! Tillsammans har vi startat om verksamheten och det är fantastiskt att se den fart man redan fått upp! 

 

5

GOOGLE - SKROTFRAG

Till Skrotfrag har vi gjort bland annat en ny grafisk profil, annonser och en ny hemsida, men vi har också gjort en analys av texter, sökord och tagit fram sökmotoroptimerade texter.

VI HJÄLPER DIG UNDER HELA PROCESSEN

Google Ads behöver skötas löpande eftersom du påverkas av det som dina konkurrenter gör. Dina sökord kan helt plötsligt bli dyrare. Det är dock bra att veta att man brukar sätta upp ett budgettak för att det inte ska skena iväg om man missar att hålla koll emellanåt. Det är också bra att känna till att du bara betalar när någon faktiskt klickar på dina annonser. Om man känner att kostnaden för annonseringen behöver dras ner en månad, eller att vissa sökningar inte är relevanta att betala för exponering på under en tid, kan man enkelt pausa kampanjerna. 

En viktig parameter är att det gäller att möta upp förväntningarna på den egna webbplatsen så att besökaren blir nöjd och i bästa fall väljer att lägga en beställning. Vi hjälper dig under hela processen – från att utforma annonser som matchar rätt sökord till att skapa landningssidor som fångar besökarnas intresse. Google Ads är även relevant för Google Maps vilket är bra att känna till om ditt företag satsar på att bli hittade där. Vi hjälper dig att utvärdera arbetet löpande för att optimera dina kampanjer och annonser i Google Ads.

SEO expert kalmar

MAJDI TIPSAR

- Tekniker på Advisory

- Har du några tips kring SEO?

"Vanligaste problemen som uppstår är att sidan man köpt en gång i tiden inte håller “måttet” idag för att synas bra bland sökmotorerna.

SEO har många regler och faktorer att följa som man inte tänkte lika mycket på för några år sedan. Att en sida ser “snygg” ut betyder inte att sidan kommer få bra resultat.Dålig struktur, mycket bilder och lite text är något vi ofta ser som behöver utvecklas.

Mottot “Content is king” är fortfarande aktuellt när det kommer till att bygga relevans för sökmotorer.
Att sedan strategist strukturera/framhäva rätt content för rätt undersidor är en del av SEO specialisternas grunder.

När du gör en sökning på google vill du oftast ha svar på frågan? samma sak gäller för att framhäva innehåll på sidan. OM du själv tycker att sidan besvarar alla dina frågor har du kommit en god bit på vägen."

Kontakt mig vid frågor om SEO

072 – 22 11 921
majdi@advisoryab.se