Drönarfoto/Drönarfilm

Foton, men också filmer, spelar en viktig roll i marknadsföringsstrategin och kan vara helt

avgörande för om man lyckas med uppbyggandet av företagets varumärke. 

Drönarfoto/drönarfilm

Content är det innehåll som du producerar för till exempel webbplatser, bloggar och sociala medier. Content marketing är en viktig del i ett företags marknadsföringsstrategi. För att lyckas med content marketing gäller det att hitta unika vinklingar, bygga förtroende, skapa engagemang och relevant och värdefullt innehåll som ger svar på kundernas behov. Den viktigaste uppgiften med content marketing är att stärka relationerna med företagets målgrupp, det är alltså inte primärt att sälja. Det handlar helt enkelt om att berätta en historia, inspirera och bygga upp varumärket. Advisory kan hjälpa ditt företag att skapa en strategi för att nå ut med företagets budskap och vi vet att professionella bilder och filmer har en stor betydelse för att lyckas.

Foton, men också filmer, spelar en viktig roll i marknadsföringsstrategin och kan vara helt avgörande för om man lyckas med uppbyggandet av företagets varumärke. I dagens informationssamhälle där sociala medier spelar en allt större roll har man ofta bara någon sekund på sig att fånga besökarens uppmärksamhet. Vi säger det igen: en bild säger mer än tusen ord. Men det är viktigt att de bilder och filmer som man använder i sin marknadsföring är professionella, förmedlar den känsla man vill uppnå och väcker besökarens uppmärksamhet. Bilderna ska förstärka företagets budskap. Att bygga upp en egen fotobank som man kan hämta bilder ifrån är en mycket bra idé. Egna bilder skapar en känsla av äkthet och närhet och kan användas på sociala medier, bloggar, annonser, webbplatser, presentationer och kampanjer. Använder man sig av egna högkvalitativa bilder är det större chans att företagets tonalitet och värderingar kommer fram på ett bättre sätt. Besökarna kommer att känna igen sig och associera bilderna till varumärket. En bildbank kan till exempel innehålla bilder på produkter, medarbetare, lokaler, tillverkning och olika händelser och event.

FOTO & FILM – REFERENSER

4

FOTOGRAFERING - KJELL BERGSTRÖM BIL

Vi fotograferade Kjell Bergström Bil för att fylla upp deras bildbank. Dessa bilder används i kampanjer, sociala medier och för att piffa upp  hemsida. Vi tog även fram rörligt material som visar upp lokalen och verksamheten både från luften och marken. Detta material användes bland annat som en rörlig personlig header på deras nya hemsidan.

 

5

DRÖNARFOTO - KRONFÖNSTER

Kronfönster var i behov av att bygga upp sin bildbank. De behövde bilder till grafiskt material och kampanjer men även till deras hemsida. Från marken och luften fotograferade och filmade vi Kronfönsters skjutparti från en av deras populära kollektioner.

4

FOTOGRAFERING - KÖK 11

KÖK11 behövde nya bilder till hemsidan i samband med en julkampanj.  Vi passade på att även ta bilder från köket och restaurangen för att använda i framtida kampanjer, sociala medier och på hemsidan. 

5

PRODUKTFOTOGRAFERING - MOLINS GULD

Molins Guld i Kalmar har ett exklusivt utbud av vigsel och förlovningsringar som de behövde få fotograferade. Dessa fotograferades med rekvisita för att framhäva den rätta känslan och göra bilderna användbara på såväl skyltar, annonser, hemsida, kampanjer och Sociala Medier.

4

FOTOGRAFERING - VÄRENDS ENTREPRENAD

Värends Entreprenad ville visa upp sin verksamhet, kontor och referensprojekt med en film som ska användas på sociala medier och hemsida. Vi fyllde även på deras bildbank med allt från drönarbilder till personalbilder.

MELANY TIPSAR

– Art Director på Advisory

– Har du några tips och råd hur man ska tänka kring sitt varumärke?

”Absolut, det har jag! Ta hand om ert varumärke, det är inte bara ett ord och en logga. Det kommer att löna sig i längden och ni kommer att bli starkare och mer framgångsrika. Här kommer några tips:

STRATEGI: Hur vill ni uppfattas av andra? Lekfull, klassisk, erfaren, professionell? Hitta vad ni står för och vilka ni är innerst inne.

MÅL: Se till att alla i företaget är involverade i varumärket och att alla strävar mot samma håll.

TYDLIGHET: Håll det enkelt och var tydlig med vad ert företag gör och vad det står för.

KOMMUNIKATION: Ni behöver synas och höras många gånger och på olika ställen. Det tar tid att få förtroende och bygga varumärke.

Så mitt bästa råd är – se över er grafiska identitet och samla ihop gänget och ta reda på vilka ni är!”