Tryck- och skyltmaterial

Advisory kan hjälpa dig med grafisk formgivning av tryck- och skyltmaterial. Trycksaker är ett perfekt komplement till den digitala annonseringen. Ett företag, men också en förening eller en organisation, behöver synas i olika sammanhang. Den digitala närvaron är viktig men även trycksaker såsom säljmaterial, visitkort och broschyrer kan ha stor betydelse för företagets kommunikation. En trycksak ska inge förtroende hos kunden, se proffsig ut och innehålla företagets grafiska profil för att skapa igenkänning och bygga upp ett starkt varumärke.

 

Det är viktigt att vara trogen sin grafiska identitet och vara konsekvent vid all typ av marknadsföring. Det gäller för webbplatser, sociala medier, digitala annonser och banners, men också för trycksaker.

Trycksaker

Trycksaker kan vara till fördel eller en bra kombination med digitala alternativ. För det första ger de en taktil upplevelse som många människor uppskattar; att hålla ett fysiskt dokument eller en bok kan kännas mer personligt och engagerande. Slutligen kan även trycksaker ge en känsla av varaktighet och pålitlighet, vilket kan vara viktigt för presentationer eller viktiga dokument.

 

2

KATALOG-SÖDRA ÅRHULT TORV

Södra Århults Torv vände sig till oss då de önskade att uppdatera sin produktkatalog. Denna produkt är viktig för kunden då deras målgrupp ofta befinner sig på mässor. Med katalogen blir det lättare att läsa och navigera bland kundens sortiment när den digitala plattformen inte finns tillgänglig lika mycket.

2

BROSCHYR – KALLSKÄNKSGOURMÈ

Kallskänksgourmé var i behov att få fram en folder som skulle underlätta i både försäljning och beställningar. Senare utvecklades även foldern till ett utskick som idag skickas ut till matbutiker. Många föredrar också att ha papper framför sig, eftersom det minskar distraktioner från skärmar.

Referenser!

Våra uppdrag är väldigt varierande och sträcker sig från små enskilda bolag till stora koncerner. Ta en titt på några exempel där vi hjälpt kunder att utveckla sina varumärken eller sin kommunikation.

 

2

GRAFISK PROFIL - BATTERI24

Batteri24 behövde en ny grafisk profil från grunden. Vi började med en djupgående analys av målgruppen och marknadspositionen. Färgpaletten valdes för att framhäva energi och miljövänlighet, medan typsnitt och bildspråk harmoniserades för en enhetlig, igenkännbar profil. Resultatet är en stark grafisk profil som gör att Batteri24 sticker ut på marknaden och kommunicerar sitt varumärke effektivt.

2

GRAFISK FORMGIVNING - RUNES BENSIN

Runes Bensin, med huvudkontor i Emmaboda, vände sig till oss för att utveckla deras grafiska profil. Den nya profilen gav en enhetlig grafisk helhet i allt de gör. Allt från annonser, hemsidans utseende till deras tankstationer och tankbilar. Förutom Grafisk formgivning, så har vi även hjälpt Runes Bensin med bland annat hemsida, webshop, SEO, SEM, Sociala medier-utbildningar etc.

2

GRAFISK PROFIL - ELUB

Elub ville skapa en professionell framtoning med hjälp av en helt ny grafisk profil. Företaget ville kommunicera mer effektivt och skapa en känsla av kvalitet och pålitlighet. Advisory tog fram visuella element såsom mönster, symboler, färger och typsnitt som idag används konsekvent och förstärker varumärkets budskap. Detta gör det lättare för kunder och målgrupper att känna igen varumärket, vilket i sin tur kan öka igenkänning.

2

GRAFISK FORMGIVNING - BOLAGSBOLAGET

Vände sig till oss och ville ha hjälp med en röd tråd i sin marknadsföring. Här ansåg vi att det var viktigt att börja med en grafisk profil där kunden sedan lättare kunde ta fram sin webbdesign gällande färger, typsnitt och bildspråk. Profilen blev sedan även grunden för all digital marknadsföring på Sociala Medier och bannerannonsering. Vi hjälpte även Bolagsbolaget med att ta fram en helt ny logotyp.

UTGÅR FRÅN ER GRAFISKA PROFIL

När vi skapar trycksaker utgår vi från den existerande grafiska profilen. Självklart kan vi även hjälpa till att ta fram en ny grafisk profil som hjälper till att skapa igenkänning och göra ditt företags kommunikation konsekvent och tydlig. Den grafiska profilen ska gärna särskilja sig från konkurrenternas, väcka positiva associationer och förmedla en känsla. Vid produktion av trycksaker är det bra att först tänka igenom syftet med materialet, vilka målgrupper som ska nås och hur materialet ska användas. Tillsammans kommer vi sedan fram till vilken eller vilka typer av trycksaker som passar bäst för dig.

Våra duktiga medarbetare tar sedan fram skisser som du får godkänna innan det färdiga tryckmaterialet börjar produceras.

Advisory hjälper dig att ta fram alla trycksaker du behöver, allt från annonser, reklamblad och affischer till visitkort, broschyrer och kataloger. När det kommer till layout av bild och typografi har vi lång och bred erfarenhet, men vi arbetar alltid med öppet sinne och stor nyfikenhet för att möta dina förväntningar och önskemål.

HANNA TIPSAR

- Head of Creative på Advisory

Hanna vill du dela med dig av tre grundläggande tips som förenklar den visuella identiteten.

Typsnitt
Välj ett eller två primära typsnitt som speglar ert företag. Ska ert varumärke uppfattas som elegant, modernt eller lekfullt? Tänk på detta när ni väljer typsnitt.

Färger
Förmedla rätt känsla genom att tänka på färgernas symbolik. Håll er till några fåtal färger för att göra det enkelt. Tänk på i vilka sammanhang som färgerna ska användas.

Element
Genom att addera grafiska element kan ni öka igenkänningen för ert varumärke. Ta fram några symboler som förtydligar er kommunikation.

Ta en kopp kaffe tillsammans. Bestäm vilka typsnitt, färger och element som ni ska använda. Det kommer underlätta för er kommunikation. Vi hjälper gärna er!

Kontakta oss!