Företagsfoto/Företagsfilm

 Professionella bilder kan hjälpa ditt företag att profilera sig och

förmedla verksamhetens värderingar.

FÖRETAGSFOTO/Företagsfilm

Bra marknadsföring hjälper ditt företag att synas. Det väcker nyfikenhet, bygger relationer och skapar engagemang. Du måste känna dina kunder och konkurrenter, men de måste även känna dig. Marknadsföring är en pågående process och vi på Advisory kan hjälpa dig att skapa en visuell identitet och att hitta effektiva sätt att kommunicera. Företagsfotografier är en viktig del i en marknadsföringsstrategi. Med professionella bilder kan du visa upp företaget, medarbetarna, lokalerna och verksamheten från sin bästa sida! Foton på webbplatser, i sociala medier och i trycksaker ger ett första intryck av företaget och då är det viktigt att bilderna är professionella och högkvalitativa. De ska bekräfta känslan hos redan befintliga kunder att de har valt rätt företag att samarbeta med, samtidigt som de ska väcka uppmärksamhet och förtroende hos nya potentiella kunder. 

FOTO & FILM

4

FOTOGRAFERING - KJELL BERGSTRÖM BIL

Vi fotograferade Kjell Bergström Bil för att fylla upp deras bildbank. Dessa bilder används i kampanjer, sociala medier och för att piffa upp  hemsida. Vi tog även fram rörligt material som visar upp lokalen och verksamheten både från luften och marken. Detta material användes bland annat som en rörlig personlig header på deras nya hemsidan.

 

5

DRÖNARFOTO - KRONFÖNSTER

Kronfönster var i behov av att bygga upp sin bildbank. De behövde bilder till grafiskt material och kampanjer men även till deras hemsida. Från marken och luften fotograferade och filmade vi Kronfönsters skjutparti från en av deras populära kollektioner.

4

FOTOGRAFERING - KÖK 11

KÖK11 behövde nya bilder till hemsidan i samband med en julkampanj.  Vi passade på att även ta bilder från köket och restaurangen för att använda i framtida kampanjer, sociala medier och på hemsidan. 

5

PRODUKTFOTOGRAFERING - MOLINS GULD

Molins Guld i Kalmar har ett exklusivt utbud av vigsel och förlovningsringar som de behövde få fotograferade. Dessa fotograferades med rekvisita för att framhäva den rätta känslan och göra bilderna användbara på såväl skyltar, annonser, hemsida, kampanjer och Sociala Medier.

4

FOTOGRAFERING - VÄRENDS ENTREPRENAD

Värends Entreprenad ville visa upp sin verksamhet, kontor och referensprojekt med en film som ska användas på sociala medier och hemsida. Vi fyllde även på deras bildbank med allt från drönarbilder till personalbilder.

FRÅN PERSONALPORTRÄTT TILL INTERIÖRBILDER

Företagsfoton kan vara allt från personalporträtt till produktbilder, verksamhetsbilder, interiörbilder och reklambilder. Oavsett var och hur bilderna ska användas blir resultatet riktigt bra med en duktig och erfaren fotograf. Vi anpassar och skräddarsyr fotograferingen efter dina behov och önskemål men vi vill alltid först skapa oss en förståelse och kunskap om företaget så att de nya bilderna stämmer överens med företagets grafiska profil, riktlinjer och budskap. Är det en viss känsla som du vill förmedla? Vill du visa upp en ny produkt eller vill du presentera dina medarbetare? När vi vet vad du vill förmedla hjälper vi gärna till med förslag på teman, miljöer och situationer som passar ditt företag. Kommunikation är en viktig pusselbit i alla sammanhang, också för en lyckad företagsfotografering. Professionella bilder kan hjälpa ditt företag att profilera sig och förmedla verksamhetens värderingar. Är du intresserad av företagsfotografering och nya bilder till din verksamhet är du välkommen att kontakta oss på Advisory.

ALEX TIPSAR

– Content Creator på Advisory

– Har du några tips på hur du får ut det mesta av att skapa content till sitt företag

-Självklart har jag lite tips! 
Att skapa film i dagens mediabrus är inte alldeles enkelt, många underskattar utmaningen vilket gör att filmen ibland faller platt. Det är därför viktigt att veta i vilket syfte man behöver content – Budskap, stämningar, känslor, upplevelser eller allt på en och samma gång?

För att få ut det mesta av att skapa content som berör till sitt företag så måste man först gå igenom lite frågeställningar: Hur vill ni att andra ser på och uppfattar ert varumärke? Är det kanske ett lite mörkare, mystiskt tema som behövs? eller kanske mer ljust, fräscht och elegant?

Detta är viktigt för att det ska klaffa så bra som möjligt med varumärket men även skapa riktigt grymt och kontinuerligt tema på era SoMe och er hemsida. Vad är de viktigaste delarna att visa upp från er verksamhet?

Vad är det egentligen som är viktigt att konsumenten ser och vad är det som faktiskt är intressant och fungerar som kampanjer? 

Hittar man svaret på dessa frågor så har man en riktigt bra grund för att få fram grymt content! Alla företag är olika så en skräddarsydd lösning är den bästa lösningen.